Wiele instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeżeli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa przynależnego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy mieć pojecie na temat wszystkich obowiązujących nas przepisów. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszelkich potrzebnych wiadomości warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka koordynacja systemów zabezpieczania społecznego. Mają one na celu uświadomienie i edukowanie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.